2014 | Καταπίστευμα \ Libby Sacer Foundation

.

ΚΑΤΑΠΙΣΤΕΥΜΑ, cheap art, Αθήνα, επιμέλεια: Libby Sacer Foundation

10 Απριλίου – 17 Μαΐου 2014

.

http://libbysacer.blogspot.gr/

http://issuu.com/libbysacerfoundation

.

http://cheapart.gr/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B2%CE%B1%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%8E-passport-please-libby-sacer-foundationcheapart/

.

http://cheapart.gr/%CF%86%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-ghost-songs-libby-sacer-foundationcheapart/

.

http://www.toperiodiko.gr/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%80%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%B1-libby-sacer-foundation-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CE%B4%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B2%CE%B1%CF%84%CE%AE/

.

Το «Καταπίστευμα» είναι το εναρκτήριο γεγονός του 7μηνου κύκλου δράσεων Διαβατήριο παρακαλώ / Passport please στο χώρο τέχνης Cheapart, στα Εξάρχεια.

Το «Καταπίστευμα» διοργανώνεται από το Libby Sacer Foundation, φιλοξενούμενη ομάδα της Cheapart, για το 2014.

Η Libby Sacer παρέμεινε άγνωστη έως το θάνατό της στο Λονδίνο το 2013. Ο κληρονόμος της, αναγνωρίζοντας τον πλούτο υλικού που υπήρχε στο σπίτι της, απευθύνθηκε σε ομάδα ειδικών για την έρευνα και ταξινόμηση του. Από το σύνολο των ως τώρα ευρημάτων προκύπτουν ενδείξεις του ρόλου της σε κινήματα τέχνης, σκέψης και πολιτικής για μια περίοδο που καλύπτει πάνω από μισό αιώνα.

Η ομάδα Libby Sacer Foundation ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2014, όταν τα μέλη της συναντήθηκαν με τον κληρονόμο της Σάκερ και απέκτησαν πρόσβαση σε πληροφορίες για αυτήν. Για τους επόμενους μήνες,  η ομάδα φιλοξενείται στο χώρο τέχνης Cheapart και με αφορμή τη Λίμπυ Σάκερ ξεκινά ένα διάλογο για τις καταβολές και τα «φαντάσματα» μας. Ως και τον Οκτώβριο του 2014, θα λάβουν χώρα δράσεις, ομιλίες, εκθέσεις και εργαστήρια, που αφορούν τους περι-ορισμούς του σώματος, του χώρου, της ταυτότητας, τους ιδεολογικούς μηχανισμούς που τα οριοθετούν και το φαινόμενο της διαμεσολάβησης στην τέχνη και στη δημόσια ζωή. Αυτός ο 7μηνος κύκλος εκδηλώσεων έχει τίτλο Διαβατήριο παρακαλώ / Passport please.

Στο Καταπίστευμα παρουσιάζονταιαυθεντικά αντικείμενα και ανακατασκευές /αντίγραφα από το αρχείο της Λίμπυ Σάκερκαθώς και δημιουργικές προσεγγίσεις στο αρχείο (εικόνες, αντικείμενα, κείμενα, performance) από συνεργάτες της ομάδας.

 

Συνεργάζονται οι επιστήμονες, συγγραφείς, καλλιτέχνες και αρχιτέκτονες:

Έλενα Ακύλα, Nίκος Γιαβρόπουλος, Ρόζα Γιαννοπούλου, Νέλλυ Καμπούρη, Ευτυχία Κιουρτίδου, Βασιλική Κονδύλη, Κώστας Κοράκης, Τίνα Κότση, Ευριπίδης Λασκαρίδης, Μιακέλα Λιακατά, Αλέξανδρος Μαγκανιώτης, Άννα Μανέτα, Μαρία Σαρρή, Όλγα Σπυράκη, Μυρτώ Σταμπούλου, Ευγενία Τζιρτζιλάκη, Δημήτρης Χαλάτσης, Στέφανος Χανδέλης και Μαρία Φακίνου.

.

Ανακατασκευή από το αρχείο της Libby Sacer
Ανακατασκευή βασισμένη σε σκίτσα, σχέδια και σημειώσεις που βρέθηκαν στο σπίτι της Libby Sacer, από την περίοδο που βρίσκονταν σε διάλογο με τον καλλιτέχνη και αρχιτέκτονα Constant Nieuwenhuys (1920-2005), για την ουτοπική πόλη Νέα Βαβυλώνα. Αποσπάσματα από τις σημειώσεις αυτές: «Ο σύγχρονος άνθρωπος είναι νομάδας. [.] Η πόλη βασίζεται στα δίκτυα και είναι σε διαρκή κίνηση. [.] Οι χάρτες χάνουν το νόημά τους.»
.
.

Ανακατασκευή από το αρχείο της Libby Sacer

Έργα άγνωστου καλλιτέχνη που βρέθηκαν στο σπίτι της Libby Sacer. Πρόκειται για μελέτες για τατουάζ σχεδιασμένες σε διαφάνεια, με φόντο το εξώφυλλο της πρώτης έκδοσης του «Ornament and Crime» (Διακόσμηση και Έγκλημα) του Adolph Loos (1870-1933). Στο βιβλίο αυτό ο Λόος αφορίζει την διακόσμηση ως εκφυλιστική και «παρακμιακή», εισάγει την έννοια της «ανηθικότητας» του διάκοσμου και προσμένει την κατάργηση του, ως αναγκαιότητα για την λειτουργία της σύγχρονης κοινωνίας. Ως παράδειγμα φέρνει τα τατουάζ των ιθαγενών Παπούα, τους οποίους θεωρούσε υπανάπτυκτους ηθικά και πολιτισμικά σε σχέση με τον σύγχρονο άνθρωπο, ο οποίος όταν στιγματίζεται με τατουάζ θεωρείται είτε εγκληματίας, είτε εκφυλισμένος.

.
Δημιουργική προσέγγιση στο αρχείο της Libby Sacer
Σελίδες από τετράδιο σε αρνητικές εκτυπώσεις και Ημερολόγια Ταμείου με επεμβάσεις. Μια προσέγγιση σε ερωτήματα που εγείρει η ζωή της Libby Sacer, ως προς την υπαρξιακή διάσταση τη σεξουαλικότητας και του ερωτισμού.

.

.
.

.

Από το αρχείο της Libby Sacer
Ανυπόγραφο έργο, πιθανόν του Βέλγου εννοιολογικού καλλιτέχνη, ποιητή και λογοτέχνη Marcel Broodthaers. (Εκτιμώμενη χρονολογία έργου το 1969.) Βρέθηκε στο σπίτι της Libby Sacer στο Λονδίνο. Η σχέση της με τον Broodthaers παραμένει μέχρι στιγμής άγνωστη.

.

.
Από το αρχείο της Libby Sacer
Πορτραίτο, ακρυλικό παστέλ, μεταξοτυπία σε καμβά, 70×70 cm, 1984
Στη Νέα Υόρκη η Libby Sacer συνδέθηκε με προσωπικότητες που ζούσαν και εργάζονταν στο περιθώριο, όπως ο Jack Smith, ή στην πλήρη αφάνεια, όπως η Vivian Maiers, αλλά και με κάποιες επιφανείς μορφές της αμερικανικής σκηνής όπως ο Andy Warhol και ο Jean Michel Basquiat. Ενώ η σχέση της Σάκερ μαζί τους επιβεβαιώνεται από πλήθος ευρημάτων, δεν έχει ακόμη εξακριβωθεί εάν το παρόν ανυπόγραφο έργο  είναι όντως προϊόν συνεργασίας ανάμεσα στον Γουόρχολ και τον Μπασκιά. (Το έργο είναι δωρεά του συλλέκτη Gary Lier στο αρχείο.)

.

Δημιουργική προσέγγιση στο αρχείο της Libby Sacer 

Video, έγχρωμο, 18,5 λεπτά. Ένα βιντεοσκοπημένο performance χωρίς κοινό, ως διάλογος με τις ιδιωτικές performances της Libby Sacer.

.

Από το αρχείο της Libby Sacer
Ξύλινη μάσκα Luba (εθνοτική ομάδα της κεντρικής Αφρικής), πιθανόν από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, 19ος αιώνας.

.
Από το αρχείο της Libby Sacer
Ζωγραφικό έργο αγνώστου καλλιτέχνη, προέλευσης και χρονολογίας (πιθανόν της περιόδου δεκαετίας του 1960) που βρέθηκε στο σπίτι της Λίμπυ Σάκερ. Μαύρο πενάκι σε χαρτί, 23×30 εκ.

.
Από το αρχείο της Libby Sacer
Ξύλινη μάσκα με ψάθα, τύπου mbangu (μάσκα ασθένειας), φυλή Pende, Λαική Δημοκρατία του Κονγκό, αρχές 20ου αιώνα. Τα αλλοιωμένα χαρακτηριστικά της μάσκας συμβολίζουν την τιμωρία που οι πρόγονοι μπορούν να επιβάλλουν με τη μορφή ασθένειας σε περιπτώσεις ανάρμοστης συμπεριφοράς. Οι μάσκες mbangu χρησιμοποιούνται για την υπενθύμιση και τη διδαχή κανόνων και ευθυνών, συσχετίζοντας παθήσεις και ασθένειες με την απώλεια ήθους.

.
Από το αρχείο της Libby Sacer
Όρθια φιγούρα, πιθανόν από το Ζαίρ ή την Αγκόλα, τέλη 19ου αιώνα.

.

.

.

Από το αρχείο της Libby Sacer

Δύο φωτογραφίες σε μεταλλικές κορνίζες. Απεικονίζονται μόνιμες αποτυπώσεις σκιών στην Χιροσίμα της Ιαπωνίας, μετά τη ρίψη της πρώτης ατομικής βόμβας, στις 6 Αυγούστου του 1945. Στην όρθια εικόνα, σκιές στη γέφυρα επί του ποταμού Ότα, σε απόσταση 1,5χλμαπό το σημείο της έκρηξης και στη δεύτερη, η σκιά ενός ηλικιωμένου ατόμου με μπαστούνι, αποτυπωμένη σε σκαλοπάτια. Βρέθηκαν στο γραφείο της Libby Sacer στο Λονδίνο και πιθανόν πρόκειται για ανατυπώσεις που έκανε η ίδια από τον τύπο της εποχής.

.

.

.

Από το αρχείο της Libby Sacer
Μαγνητόφωνο pioneer και κασέτα. Η Α’ πλευρά περιέχει ηχογραφημένα γέλια ανθρώπων από ένα ευρύ φάσμα ηλικιών, πιθανόν και το γέλιο της ίδιας της Sacer, κατά τα μέσα της δεκαετίας του 1970. Στην Β’ πλευρά ακούγονται αφηγήσεις στα αγγλικά, καθώς και δύο τραγούδια και ένα παραμύθι στη γλώσσα Κρίο (μία από τις επίσημες γλώσσες της Σιέρα Λεόνε). Η κασέτα βρέθηκε στο σπίτι της Σάκερ στο Λονδίνο, μαζί με το μαγνητόφωνο χωρίς συνοδευτικές πληροφορίες. Πιθανολογείται ότι είτε η Λίμπι Σάκερ διεξήγαγε κάποιου είδους έρευνα πάνω στον ήχο του γέλιου, είτε απλώς ήθελε να διατηρήσει με αυτό τον τρόπο γέλια και ιστορίες αγαπημένων της προσώπων.

Σε διάλεκτο από τη Σιέρα Λεόνε ακούγονται οι εξής ιστορίες:

-θέλω να σας πω το λόγο που έφυγα απ’ την πατρίδα. Είχε δικτατορία, γι’ αυτό έφυγα. Δεν είχε φαγητό, γιατρούς και τα λοιπά. Κρίμα που άφησα τους δικούς μου, αλλά έπρεπε. Άμα είσαι έγκυος εκεί, τα παιδιά πεθαίνουν στη γέννα. Ήρθα εδώ, και πάλι, έχω προβλήματα παραμονής. Ελπίζω να πάει εδώ η ζωή καλύτερα. Οι άνθρωποι φεύγουν για να βρουν μια καλύτερη ζωή.

-Μια φορά, ήταν μια πολύ ωραία γυναίκα, που τη βρήκε ένας άντρας τη νύχτα και την πήρε σπίτι του. Όταν έφτασαν σπίτι του, η γυναίκα του είπε: «Έλα να δεις τα δόντια μου». Τα δόντια της ήταν τεράστια, κι αυτός τρόμαξε τόσο όταν τα είδε που λιποθύμησε.

.

Από το αρχείο της Libby Sacer

Μπομπινόφωνο, τέλη της δεκαετίας του 1960

.

Κείμενο άγνωστου συντάκτη που βρέθηκε στο σπίτι της L.S.

.

Από το αρχείο της Libby Sacer

Κεραμικό αγαλματίδιο, αντίγραφο του 19ου αι. Πρόκειται για αιγυπτιακό ταφικό ειδώλιο, τύπου ushabti (ή shabti ή shawabti).  Πολλά μαζί, τα ushabti τοποθετούνταν σε τάφους στην αρχαία Αίγυπτο με το σκοπό να λειτουργήσουν ως αντικαταστάτες του νεκρού, στην περίπτωση που θα εγκαλούνταν να εκτελέσει χειρονακτικές εργασίες στην μετά θάνατον ζωή. Το όνομά τους σημαίνει «απαντητές», αυτοί δηλαδή που απαντούν όταν οι θεοί καλούν το νεκρό σε δουλειά. Στο σώμα τους αναγράφονται καταφατικές δηλώσεις που δεικνύουν την ετοιμότητά τους να εκτελέσουν εργασίες.

 

.

.

Ανακατασκευή από το αρχείο της Libby Sacer

Ψηφιακή αναπαραγωγή φωτογραφιών της ίδιας της Libby Sacer, οι οποίες βρέθηκαν στο σπίτι της.

.

Από το αρχείο της Libby Sacer

Σχέδιο με μολύβι σε χαρτί,  διαστάσεων 20,5×27. Αγνώστου καλλιτέχνη.

.

.

Από το αρχείο της Libby Sacer

Το 1935 η Libby Sacer γνωρίστηκε με τη Suzy Schwartz στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και οι δύο γυναίκες κράτησαν επαφή καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Μετά το θάνατό της η Σβάρτς κληροδότησε στην παιδική της φίλη Λίμπυ το αρχείο της, το οποίο βρέθηκε μεταξύ άλλων στο σπίτι της τελευταίας στο Λονδίνο. Εδώ εκτίθεται μικρό μέρος του αρχείου της Σούζι Σβάρτς, επιστολές της μεταξύ τους αλληλογραφίας, διαβατήρια και μικροαντικείμενα, καθώς και πληροφορίες για τη σχέση των δύο γυναικών.

.

.

φωτ. Libby Sacer Foundation

.

.

.

.

φωτ. Libby Sacer Foundation

.

Δημιουργική προσέγγιση στο αρχείο της Libby Sacer

Μελέτη σχετικά με τη σχέση ταυτότητας – μνήμης – φαντασίας, με αφορμή την σχέση της Libby Sacer με την Γαλλίδα εικαστικό και φωτογράφο, πρωτοπόρο των αυτοπορτραίτων, Claude Cahoun (1894-1954,) και τις τοιχογραφίες θεατών για τις παραστάσεις της Σάκερ χωρίς αποδέκτες. Η Λίμπι Σάκερ επιτελούσε τις ιδιωτικές αυτές παραστάσεις στο σπίτι της στην Αιθιοπία, μαζί με μία ακόμη γυναίκα, κατά την περίοδο 1960-68.

.

.

Δημιουργική προσέγγιση στο αρχείο της Libby Sacer

Πρόπλασμα σκηνικού για μια από τις παραστάσεις της Libby Sacer χωρίς θεατές, κατά την περίοδο 1960-68. Κάποιες από τις σημειώσεις της Sacer, στις οποίες βασίστηκε η προσέγγιση: «Διανύω τη σκοτεινή περίοδο, δε θέλω πια να μιλάω. [..] Η επικοινωνία είναι βαθύτερη απ’ ό,τι νομίζουμε. Κοιτάζω αυτό το απέραντο τοπίο και σκέφτομαι ότι δεν υπάρχει ταυτότητα-δεν υπάρχει μονάδα. Ο λόγος είναι επιβολή. Και τίποτε δε μπορεί να επιβληθεί εδώ, σ’ αυτό το απέραντο τοπίο».

«Μια προσευχή χωρίς λόγια.. Δεν υπάρχει παραλήπτης, παρά μόνο το ολοκληρωμένο σώμα. [..] Ένα αστραφτερό καλειδοσκόπιο. Σκοτάδι μέσα μου και από το σκοτάδι φως.

.

Από το αρχείο της Libby Sacer

Κάποια από τα βιβλία που βρέθηκαν στο σπίτι της Libby Sacer στο Λονδίνο:

-Dichtergrube-Neuere Deutsche Lyrik (Χαιρετισμοί ποιητών-Νέα Γερμανική ποίηση), Elise Polko. C. F. Amelangs Verlag Leipzig ca. 1900

-The diary of a young girl (Τοημερολόγιοενόςνεαρούκοριτσιού), Anne Frank. Random House, New York, 1952.

-Cinque Anni a Milano (ΠέντεχρόνιαστοΜιλάνο), Uliano Lucas, Tommaso Musolini Editore, 1975.

-The Decade of Women- a Ms. History of the Seventies in Words and Pictures (ΗΔεκαετίατωνΓυναικών-Μιαιστορίατου ’70 μελόγιακαιεικόνες, απότοΠεριοδικό MS.) Paragon Books, Putnam Publishing Group, 1980.

.

Από το αρχείο της Libby Sacer

Προσωπικό ημερολόγιο το οποίο η Libby Sacer ξεκίνησε να γράφει το 1970. Κατά διαστήματα, η ίδια τεμάχιζε τις σελίδες αποσπώντας λέξεις ή φράσεις, χειρονομία που πιθανώς συνδέεται με μία από τις ανώνυμες επιτελέσεις δρόμου (street performances) της Σάκερ κατά την δεκαετία του ’70. Κατά τις επιτελέσεις αυτές η ίδια μοίραζε /δώριζε στους περαστικούς θραύσματα από τις προσωπικές της καταγραφές, ακολουθώντας τυχαίες διαδρομές στις πόλεις όπου βρίσκονταν.

.

Ανακατασκευή από το αρχείο της Libby Sacer

Αναπαραγωγή φωτογραφίας που βρέθηκε στο σπίτι της Libby Sacer, τετράδιο με πληροφορίες, αποκόμματα. Η φωτογραφία απεικονίζει στιγμιότυπο από συγκέντρωση διαμαρτυρίας των Μαύρων Πανθήρων. Στο πίσω μέρος αναγράφεται: «Για να θυμάσαι κάποια από τα νέα ελεύθερα πρόσωπά μας, αγάπη, Ches»

Πιθανολογείται ότι η υπογραφή ανήκει στην Joanne Chesimard πιο γνωστή ως Assata Shakur, καθώς και το Τσες υπήρξε ένα από τα ψευδώνυμά της. Η Ασσάτα Σακούρ, που θεωρείται κορυφαίο στέλεχος των Μαύρων Πανθήρων, κατηγορήθηκε για το φόνο ενός αστυνομικού και εξέτιε ποινή ισόβιας κάθειρξης σε φυλακή του New Jersey, όταν δραπέτευσε το 1979. Το 1984 της δόθηκε πολιτικό άσυλο στην Κούβα.

.

 

.

.

Ανακατασκευή από το αρχείο της Libby Sacer

Αναπαραγωγή του πίνακα του Jacob Yordaens. «Ο Μωυσής και η Αιθιόπισσα σύζυγός του (έργο του 1650). Μια αναπαραγωγή του οποίου είχε στην κατοχή της και Libby Sacer και μελέτη- έρευνα για την ιστορία του πίνακα, και της σχέσης της Sacer με αυτόν. Άρθρο, σημειώσεις, και βιβλιογραφία (ελληνικές εκδόσεις των βιβλίων) που χρησιμοποίησε η Λίμπι Σάκερ γα την πιστοποίηση του πίνακα και την χαρτογράφηση μιας συνωμοσίας απόκρυψης.

.

.

Δημιουργική προσέγγιση στο αρχείο της Libby Sacer

Μικρή βιβλιοθήκη ονομάτων, ως απόπειρα καταλογογράφησης γυναικών, από το χώρο των τεχνών και όχι μόνο, οι οποίες είτε έγιναν γνωστές χρησιμοποιώντας (αντρικό) ψευδώνυμο, είτε η αξία και η συμβολή τους αναγνωρίστηκαν μετά θάνατον, όπως η Λίμπι Σάκερ.

.

.

Δημιουργική προσέγγιση στο αρχείο της Libby Sacer

Η Libby Sacer κατά το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της βρισκόταν σε αναζήτηση τόπου, ταυτότητας και ισορροπίας ανάμεσα σε διαφορετικούς κόσμους. Σε διαρκή κίνηση ως συλλέκτης εμπειριών και σκέψεων, έχει στη βαλίτσα της σημειώσεις και σκίτσα και αρνείται κάθε είδους σύνορα και όρια.

.

Ανακατασκευή από το αρχείο της Libby Sacer

Ανακατασκευή πραγματικού χώρου. Ο χώρος Galleryτης LibbySacer εντός της κατοικίας της στο Λονδίνο.

.

Ανακατασκευή από το αρχείο της Libby Sacer

Ανακατασκευή σκηνικού χώρου από σχέδια και σημειώσεις της LibbySacer. Αποσπάσματα από τις σημειώσεις αυτές: «KannesLiebesein? (Μπορεί να είναι αυτό αγάπη;) [..] Ένας χώρος εξοικείωσης με τη σεξουαλική ταυτότητα. [..] Ναρκισσισμός, διαφορετικότητα, όρια, προκαταλήψεις, συμβάσεις.»

.

.

Ανακατασκευή από το αρχείο της Libby Sacer

Σύμφωνα με σημειώσεις της, η Libby Sacer χρησιμοποιούσε ένα σακάκι σε performanceπου επιτελούσε κατ’ ιδίαν (με ζωγραφισμένους θεατές στους τοίχους), την περίοδο 1960-68. Το αποκαλούσε «το σακάκι του Καρυωτάκη», παρότι δε γνώρισε ποτέ τον Έλληνα ποιητή. Στις τσέπες του σακακιού φύλασσε αντικείμενα σχετικά με την απώλεια, τα οποία οργάνωνε ανά τσέπη σε θεματικές και ανανέωνε ως το τέλος της ζωής της. Κατά την επιτέλεση, φορούσε το σακάκι, καθόταν σε μια καρέκλα και από εκεί εκτελούσε πολλαπλές πτώσεις. Πιθανόν, δεν επρόκειτο για αναπαράσταση κάποιας αυτοκτονίας, αλλά για «δοκιμές» μιας πιθανής δικής της αυτοχειρίας.

.

φωτ.  Libby Sacer Foundation

 

.

Δημιουργική προσέγγιση στο αρχείο της Libby Sacer

Επαναλαμβανόμενη performance. Μια προσέγγιση-μελέτη στο σώμα της LibbySacerκατά τις ιδιωτικές της στιγμές. Βάση των διαθέσιμων στοιχείων για αυτήν (εθνικότητα, σεξουαλικότητα, επιλογή να περνάει απαρατήρητη κ.α. αποπειράται μια σωματική προσέγγιση της συνθήκης της, μέσω κάποιων βασικών σωματικών αναγκών (τροφή-ανάπαυση) σε μορφή απολαύσεων (επιδόρπιο, χορός, ρεμβασμός).

Χρησιμοποιείται το μπομπινόφωνο, χωρίς να είναι μέρος του αρχείου.)

.

Ανακατασκευή από το αρχείο της Libby Sacer

Αναπαραγωγή σελίδων από χειρόγραφο που βρέθηκε στο σπίτι της Libby Sacer και το πλήρες κείμενο, δακτυλογραφημένο. Πρόκειται για σημειώσεις που κατά πάσα πιθανότητα γράφτηκαν τον Μάη του 1968. Στα κείμενα, τα οποία συνοδεύονται από πρόχειρα σχέδια, υπάρχουν αναφορές σε ιστορικά γεγονότα που συνέβησαν στην Γαλλία (όπως π.χ. στην νύχτα των οδοφραγμάτων, στις μεγάλες πορείες, στις συνελεύσεις φοιτητών-εργατών και στις καταλήψεις βιομηχανιών), αλλά και σε γεγονότα που συνέβησαν αλλού, όπως στην Ιταλία, στην Ινδία και στις Η.Π.Α. Παρόλο που στην τελευταία φράση, η Σάκερ αναφέρεται ρητά στην πρόθεσή της να συνεχίσει να καταγράφει μεθόδους διαμαρτυρίας, στο σπίτι της δεν βρέθηκαν άλλες σχετικές σημειώσεις.

φωτ.Libby Sacer Foundation

.

φωτ.Libby Sacer Foundation

.

φωτ.  Libby Sacer Foundation

.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: