2007 | Who’ ll pay reparations on my soul?* Δημοτική Αγορά Κυψέλης

* Ο τίτλος του έργου είναι αναφορά στο ομώνυμο τραγούδι του Gil Scott Heron, Who’ ll pay reparations on my soul?

Διαφήμιση της Unicef δημοσιευμένη σε εφημερίδα. Εκτύπωση σε duratrans 50 x 70 εκ.

Διαφήμιση της Unicef δημοσιευμένη σε εφημερίδα. Εκτύπωση σε duratrans 50 x 70 εκ.

 

monofthalmi(2)

Alexander McQueen, 1997-98. Εκτύπωση σε duratrans 70 x 50 εκ.

 

Αποχαιρετισμός, performance, Θεατρικό δρώμενο με τη συμμετοχή ηθοποιών, χορευτών, εικαστικών και μουσικών, βασισμένο στην Εβραία του Μπρεχτ, σκηνοθεσία: Βασίλης Κανελλόπουλος-Θεατρικός Όμιλος Σχεδία, ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΚΥΨΕΛΗΣ, Αθήνα (2007)

 

Περιγραφή:

who’ ll pay reparations on my soul?

Το έργο αναπτύσσεται γύρω από δύο φωτογραφίες:

Η πρώτη είναι του σχεδιαστή μόδας Alexander McQueen (1997-98) και αφορά ένα μοντέλο, το οποίο έχει τεχνητά τυφλό το αριστερό του μάτι. Στην δεύτερη απεικονίζονται  αντάρτες στην Αφρική, ένας από τους οποίους έχει πράγματι τυφλωθεί στον αριστερό του οφθαλμό. Το πρώτο είναι ένα αισθητικό γεγονός, το δεύτερο περιστατικό αποτελεί μία πραγματικότητα, μία αναπηρία. Η στάση που υιοθετούμε και αντιμετωπίζουμε, σε κάθε μία από τις δύο περιπτώσεις, την ίδια αντικειμενική πραγματικότητα, είναι άμεσα συνδεδεμένη με το κοινωνικό, ιστορικό, οικονομικό, πολιτισμικό πλαίσιο στο οποίο βρισκόμαστε. Το μοντέλο φέρει τα σημάδια μίας διακοσμητικής βίας, παράγει μία νέα αισθητική του υποκειμένου, σε αντίθεση με τον Αφρικανό αντάρτη, ο οποίος βιώνει τα πράγματα μέσα από μία άλλη πραγματικότητα. Το ευρύτερο πλαίσιο καθορίζει και την ερμηνεία των πραγμάτων. Είμαστε προϊόντα της κουλτούρας μας.

Οι δύο φωτογραφίες τυπώθηκαν σε διαφανείς μεμβράνες (duratrans), σε διαστάσεις 70 x 50 εκ. και 50 x 70 εκ. και τοποθετήθηκαν δεξιά, στον εξωτερικό τοίχο της Δημοτικής Αγοράς της Κυψέλης, στην (εξωτερική) βιτρίνα απέναντι από το κατάστημα ραπτικής. Η χρονική διάρκεια που παρέμειναν φωτισμένες ήταν λίγα μόνο λεπτά, φωτίζονταν  μόνο κατά τη διάρκεια που το κοινό έφτανε στο σημείο όπου ήταν αναρτημένες. Ο τίτλος είναι δανεισμένος από το τραγούδι Who’ ll pay reparations on my soul? του Gil Scott Heron.

http://agorakypseli.blogspot.com/2007/05/1.html

 

Μέρος μίας δεύτερης δράσης αποτελεί μία καρέκλα, πριονισμένη  στις ενώσεις της.

Με αναφορά στα έπιπλα, τα φαγωμένα από τερμίτες, τα οποία δείχνουν εξωτερικά άρτια αλλά είναι σαθρά στο εσωτερικό τους καταλήγοντας σε ένα σωρό από σκόνη μόλις επιχειρήσεις να τα χρησιμοποιήσεις, η καρέκλα  δείχνει στέρεα, μέχρι τη στιγμή που κάποιος θα καθίσει σε αυτήν, προκαλώντας την κατάρρευσή της.  Σαφής ο  συσχετισμός της με την Αγορά της Κυψέλης, η οποία διατηρεί το κέλυφος του κτιρίου της, αλλά  δεν διατηρεί την αρχική της λειτουργία, μένοντας κενή περιεχομένου.

(Η δεύτερη δράση δεν πραγματοποιήθηκε).

http://agorakypseli.blogspot.gr/2007/05/2.html

(φωτογραφίες Β. Κανελλόπουλος)

1

2

125-2540_img.125-2545_img

http://agorakypseli.blogspot.com/2007_06_01_archive.html

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: