2007 – Who’ ll pay reparations on my soul? Δημοτική Αγορά Κυψέλης

 

* Ο τίτλος του έργου είναι αναφορά στο ομώνυμο τραγούδι του Gil Scott Heron, Who’ ll pay reparations on my soul?

 

Διαφήμιση της Unicef δημοσιευμένη σε εφημερίδα. Εκτύπωση σε duratrans 50 x 70 εκ.

Διαφήμιση της Unicef δημοσιευμένη σε εφημερίδα. Εκτύπωση σε duratrans 50 x 70 εκ.

 

 

monofthalmi(2)

Alexander McQueen, 1997-98. Εκτύπωση σε duratrans 70 x 50 εκ.

 

«Έκθεση αποχαιρετισμός»

Θεατρικό δρώμενο με τη συμμετοχή ηθοποιών,

χορευτών, εικαστικών και μουσικών, βασισμένο στην Εβραία του Μπρεχτ

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΚΥΨΕΛΗΣ, Αθήνα

Σκηνοθεσία: Βασίλης Κανελλόπουλος –  Θεατρικός Όμιλος Σχεδία

 

Στην δράση συμμετέχουν ηθοποιοί, χορευτές, εικαστικοί και μουσικοί που παίζουν, δημιουργούν, χορεύουν ή αυτοσχεδιάζουν στις βιτρίνες περιμετρικά της αγοράς, στο εσωτερικό της  και στο υπόγειο.
Οι συντελεστές της ομάδας: Ελένη Μακρή, Κώστας Γεραντώνης, Κωνσταντίνα Μάρα, Μαρίνα Νατιώτη, Τζίνα Αποστολοπούλου, Σταύρος Μπονάτσος, Δημήτρης Χαλάτσης, Μάγδα Ταμάμ, Έλενα Ακύλα, Ντίνα Μπατζιά,  ,Κική Χήναρη, Γιώργος Κριτσωτάκης, Αντώνης Ανισέγκος.

 

 

Έλενα Ακύλα, who’ ll pay reparations on my soul? 2007

Φωτογραφία, εκτύπωση σε duratrans, 50 x 70 εκ.

 

Το έργο αναπτύσσεται γύρω από δύο φωτογραφίες:

Η πρώτη είναι του σχεδιαστή μόδας Alexander McQueen (1997-98) και δείχνει ένα μοντέλο, το οποίο έχει τεχνητά τυφλό το αριστερό του μάτι. Στην δεύτερη απεικονίζονται  αντάρτες στην Αφρική, ένας από τους οποίους έχει πράγματι τυφλωθεί στο αριστερό του μάτι. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε ένα αισθητικό γεγονός, ενώ η δεύτερη αποτελεί μία πραγματικότητα, μια αναπηρία. Το μοντέλο φέρει τα σημάδια μίας διακοσμητικής βίας, παράγει μία νέα αισθητική του υποκειμένου, σε αντίθεση με τον Αφρικανό αντάρτη, ο οποίος βιώνει τα πράγματα μέσα από μία άλλη πραγματικότητα. Η στάση που υιοθετούμε σε κάθε μία από τις δύο περιπτώσεις και ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε την ίδια αντικειμενική πραγματικότητα, είναι άμεσα συνδεδεμένα με το κοινωνικό, ιστορικό, οικονομικό, πολιτισμικό πλαίσιο στο οποίο βρισκόμαστε. Το ευρύτερο πλαίσιο καθορίζει και την ερμηνεία των πραγμάτων. Είμαστε προϊόντα της κουλτούρας μας.

Οι δύο φωτογραφίες τυπώθηκαν σε διαφανείς μεμβράνες (duratrans), σε διαστάσεις 70 x 50 εκ. και 50 x 70 εκ. και τοποθετήθηκαν στον εξωτερικό τοίχο της Δημοτικής Αγοράς της Κυψέλης, στην εξωτερική βιτρίνα απέναντι από το κατάστημα ραπτικής. Η χρονική διάρκεια που παρέμειναν φωτισμένες ήταν λίγα μόνο λεπτά, φωτίζονταν  μόνο κατά τη διάρκεια που το κοινό έφτανε στο σημείο όπου ήταν αναρτημένες.

http://agorakypseli.blogspot.com/2007/05/1.html

 

Μέρος μίας δεύτερης δράσης αποτελεί μία καρέκλα, πριονισμένη  στις ενώσεις της.

Με αναφορά στα έπιπλα, τα φαγωμένα από τερμίτες, τα οποία δείχνουν εξωτερικά ανέπαφα αλλά είναι σαθρά στο εσωτερικό τους καταλήγοντας σε ένα σωρό από σκόνη μόλις επιχειρήσεις να τα χρησιμοποιήσεις, η καρέκλα  δείχνει στέρεα, μέχρι τη στιγμή που κάποιος θα καθίσει σε αυτήν, προκαλώντας την κατάρρευσή της.  Σαφής ο  συσχετισμός της με την Αγορά της Κυψέλης, η οποία διατηρεί το κέλυφος του κτιρίου της, αλλά  δεν διατηρεί την αρχική της λειτουργία, μένοντας κενή περιεχομένου.

(Η δεύτερη δράση δεν πραγματοποιήθηκε).

Ιούνιος 2007

http://agorakypseli.blogspot.gr/2007/05/2.html

(φωτογραφίες Βασίλης Κανελλόπουλος)

1

2

125-2540_img.125-2545_img

10  11

12

13

14

15

 

http://agorakypseli.blogspot.com/2007_06_01_archive.html

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: