2005 – Ποίηση σε εικόνες, σχέση λόγου και εικόνας με αναφορά στη γαλλική ποίηση. Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών

 

Ποίηση σε εικόνες, σχέση λόγου και εικόνας με αναφορά στη γαλλική ποίηση

Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, επιμέλεια/ κείμενο καταλόγου: Άννα Χατζηγιαννάκη, διοργάνωση: Ένωση Φοιτητών Σχολής Καλών Τεχνών

 

Η τέχνη, ζωγραφίζει με τις λέξεις, με τους ήχους, με τα χρώματα, με τις γραμμές, με τις φόρμες. Παρόλο που αυτά τα μέσα είναι διαφορετικά, τα αποτελέσματα είναι ίδια, επισημαίνει ο Honore de Balzac (1799-1850) στο έργο Massimilla Doni. Σχεδόν έναν αιώνα αργότερα, ο Wassily Kandinsky (1866-1944) στο βιβλίο του Για το Πνευματικό στην Τέχνη, πρότεινε την όσμωση μουσικής και ζωγραφικής, μέσα από τη συναισθησία, μια διαταραχή της συνείδησης, από την οποία έπασχε και ο ίδιος. Στη συναισθησία, ένα αισθητηριακό ερέθισμα, διεγείρει περισσότερες από μία αισθήσεις –βλέπεις τους ήχους και μυρίζεις τα χρώματα, ή βλέπεις κάθε γράμμα ή κάθε λέξη να έχει και ένα χρώμα. Για τη συναισθησία ενδιαφέρθηκαν ζωηρά και οι Συμβολιστές ζωγράφοι, που εμπνεύστηκαν από την ποίηση του Baudelaire και από τη μελέτη του για τον Delacroix. Μήπως οι κοινές για τη μουσική, τον έντεχνο λόγο και τη ζωγραφική μεταφορικές έννοιες όπως σύνθεση, χρώμα, υφή και ένταση δεν υπαινίσσονται τη βαθύτερη αντιληπτική σχέση ανάμεσα στις διαφορετικές μορφές εκφραστικών μέσων και στους μη συναισθητηριακούς; Οι αρχαίοι Έλληνες συνέδεαν απόλυτα το χρώμα με τον ήχο και την αστρονομία ενώ οι λέξεις στην ποίηση έχουν από πάντα βάρος, χρώμα, ρυθμό, ένταση, μουσικότητα και υφή.

Άννα Χατζηγιαννάκη, ιστορικός τέχνης

Συμμετέχουν:

Σπύρος Αγγελόπουλος, Χριστίνα Αγγελοπούλου, Χριστίνα Αδάμ, Έλενα Ακύλα, Δημήτρης Αλεξάνδρου, Μίνα Ασημακοπούλου, Όλγα Βενέτη, Θεοπίστη Βόγα, Δήμητρα Γιαννακάκου-Ραζέλου,  Γεωργία Γιαννέλου, Γιώργος Γιαννόπουλος, Γιώργος Γκρέκες, Ελένη Δημητροπούλου, Γεωργία Διαμαντοπούλου, Κώστας Διονυσόπουλος, Θοδωρής Ζαφειρόπουλος, Δαμιανός Ιωσηφίδης, Ντιάνα Ζερβάκη, Στλελιος Καρσμανώλης, Χρήστος Καρακίτσος, Γιάννης Κόκκαλης, Πάνος Κόμπης,  Θεοδώρα Κωστή, Νίκη Μαραγκού, Ίρις Μαθέ, Εύα Μαραθάκη, Ελεάνα Μαρτίνου, Στέλλα Μελετοπούλου, Λιάνα Μεσογίτη, Ράνια Μουρτά, Ειρήνη Μπαζάρα, Ιωάννα και Χριστίνα Μπαλή, Σταματία Ντούτσουλη, Γιώργος Κουμανίδης, Μάριος Ντε Παντουάνι, Κωνσταντίνος Πάτσιος, Κατερίνα Πειρουνίδου, Κωνσταντίνα Πλουμή, Μαρία Πολυζωίδου, Γιώργος Πρασσάς,  Ελευθερία  Ραπανάκη,  Ελευθερία Σιδηροπούλου, Κατερίνα Σπαθή, Λέλα Στασινοπούλου, Εύα Τερζή, Κρυσταλία Τοπαλίδου, Νίκος Τσαρουχάς, Παύλος Τσουράς, Βούλα Φερεντίνου, Βασιλική Φιλίππου, Σταματία Χανιαδάκη, Απόστολος Χαντζαράς, Γιώργος Χούντας, Μαρία Χριστοφοράτου, Αναστασία Χρυσάνθου, Μαρία Χρύσου.

 

Τύπος:

Η ζωγραφική ρίχνει γέφυρες στην ποίηση, του Χάρη Καμπουρίδη, Τα Νέα

H ζωγραφική ρίχνει γέφυρες στην ποίηση

 

Μια εποχή στην κόλαση (αναφορά στο έργο του Αρθούρου Ρεμπώ), λάδι σε καμβά, 70x70 εκ.

Μια εποχή στην κόλαση (αναφορά στο έργο του Αρθούρου Ρεμπώ), λάδι σε καμβά, 70×70 εκ.

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: